TEEMA
|
Kirjatehnika
vilumuste omandamine interaktiivse õpikeskkonna vahendusel
|
PROBLEEM
|
Põhikooli riiklikus õppekavas
on sätestatud, et 3. klassi lõpetaja kasutab kirjutades õigeid tähekujusid ja
-seoseid ning kirjutab loetava käekirjaga. Teab peast võõrtähtedega
tähestikku ja kirjutab suuri- ja väiketähti. Samas on üha sagenevaks
probleemiks, et õpilased kirjutavad üle joone, mille tulemusel on tähed
ebaühtlase suurusega. Tähtede parandamisel kasutatakse ebapiisavalt
kustutuskummi, mis omakorda üle kirjutades nõrgendab tähekuju või –sõna
loetavust.
Õpetajate jaoks on loetava ja
ühtlase käekirja väljaarendamine õpilastes väga oluline, kuid selle tulemuse
saavutamiseks ollakse erinevatel arvamustel, kuidas seda teha? Raske on
leida mõnda õpikut või raamatut, mis selle probleemiga huvitavalt ja
loominguliselt tegeleks. Enamik neist meenutavad koolipõlve
täheharjutusvihikuid, kus lehekülgede viisi tuleb kirjutada samu tähti.
|
EESMÄRGID
|
1) Anda teoreetiline
ülevaade kirjatehnika õpetamise metoodikast ja käelise motoorika arendamise
võimalustest.
2) Töö praktiliseks
väljundiks on prototüüp rakendusest, mis võimaldaks harjutada õige kujuga
tähtede ning numbrite kirjutamist.
|
UURIMISKÜSIMUSED
|
|
UURINGU STRATEEGIA
|
Uuringu strateegiaks on arendusuuring. Töö praktiliseks väljundiks on prototüüp rakendusest
ja
teoreetiliste
teadmiste
ülevaate aremine. Uurimuse tulemused
käsitlevad
arenduse
protsessi ja hiljem praktilise väljundi parendamine.
|
ANDMEKOGUMISMEETODID
|
Veebipõhine küsitlus GoogleDrive´s.
|
UURIMUSE OODATAVAD TULEMUSED
|
Töö tulemuseks on praktiline väljund prototüüp
rakendusest.
|
17 oktoober, 2013
V ÜLESANNE - Uuringukava
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar